4. dubna 2011

Rybky na mnoho způsobů

Kota Kinabalu, místními důvěrně nazývané "Kejkej", je hlavní město provincie Sabah. Takové typické malajské město prošpikované krámky se vším možným i nemožným (převládají obchody nabízející pestrý výběr šátků a burek) a hlavně levnými jídelnami. Navíc turisté můžou navštívit skvělý večerní trh a ochutnat vynikající grilované ryby a další mořské potvory nebo si pošmáknout na snad ještě lepších smažených banánech. Prý jsou tu k vidění i nějaká ta muzea, ale přiznávám bez mučení, KPČ šla pro tentokrát stranou. Blízké okolí nabízí lepší atrakce.

Jednou z nich určitě jsou ostrůvky roztroušené v moři hned za městem. Ten náš, se sympatickým názvem Mamutik, nabízel nejrůznější turistická povyražení. Zamítli jsme parasailing i potápění, zamířili do půjčovny šnorchlovacího vybavení a za chvíli už se nedočkavý Jakub, náležitě vyšperkovaný ploutvemi a dalším vybavením, mohl zanořit do teplé mořské vody.

Můj první šnorchlovací pokus trval asi 5 vteřin (než jsem si nedobrovolně dopřála pořádný lok slané vody), ale pak se vše v dobré obrátilo a teď už je ze mne zkušený šnorchler. Dost mě překvapilo, že člověk tu opravdu může něco vidět. Rybky nejrůznějších velikostí, barev a někdy i tvarů se míhaly v mojí těsné blízkosti a jednou jsem dokonce zahlédla i medůzu.

Moje šnorchlovací pokusy ukončil Jakub. Vzpomněl si, že vlastně máme vodotěsný foťák, uchopil zmíněný přístroj a šnorchlovací výbavu a zmizel.

No co, opalování spojené s příjemným nicneděláním je taky fajn plážová činnost.

Zapsala Martina 4.4.

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Jen si to užijte, doma vás bude čekat brokolice.
Standa

h.pes řekl(a)...

fůůůůj brokolice ... oni asi dost zlobili, co?? :-) :-)