15. ledna 2017

Tučňáci

Outdoorové vybavení se často jmenuje jmenuje po exotických místech, na která se s ním můžete vydat. Patagonia je jedním z lákavých názvů, a i když žádný takový kus nevlastním, jsem rád, že jsem se sem podíval.

Začali jsme v Punta Arenas na břehu Magalhãesova průlivu. Na to, že jde o město, kde v létě často potřebujete kulicha, je o hodně hezčí a příjemnější než Puerto Montt, odkud jsme se přesunuli ze severu. Nízké barevné domky, příoceanská promenáda a po práci můžete vyrazit třeba na výlet za tučňáky, co žijí na nedalekém ostrově. Přesunují se sem na léto z Brazílie, protože na rozmnožování potřebují dlouhý den (nepochytil jsem přesně pro jakou část).


Jižní Amerika se mi zatím líbí v tom, jak zvládá masovou turistiku. Na ostrov vyrazila trajektem odhadem stovka lidí, takže jsem se bál, aby z toho nebylo trauma pro tučňáky i pro mě. Nebylo. Na ostrově je pro návštěvu vyhrazená přísně dodržovaná hodina a asi dva kilometry dlouhá stezka, na které se turisté zvládli příjemně rozptýlit a tučňáci působili, že si z návštěvy nic nedělají. Jen když chtěli přeběhnout přes stezku, vyčíhali mezeru mezi chodci a pelášili k vodě.

Na cestě zpátky Martina způsobila pozdvižení, protože si všimla delfínů, kteří skákali vedle naší lodi. K oknům se tlačily davy a u mladších účastníků vyvolal každý skok radostný výskot. Pár skoků posíláme na videu:
https://youtu.be/QwMpwv_PjXg


Zapsal Jakub 14. 1. 2017

Žádné komentáře: